Wednesday, April 12, 2017

12 KEBAIKAN DETOX UNTUK TUBUH BADAN-SHAKLEE



Kenapa kita perlu detox??"

Detox adalah satu proses yang penting patut dilakukan pada badan kita. Antara fungsi detox pada tubuh adalah :

1.  MERANSANG TENAGA

Detox buat badan kita lebih bertenaga. Detox menyebabkan kita kurang atau tidak ambil makanan punca toksin seperti lemak, gula, kafein dan seabaginya. Pengambilan makanan sihat memberi kita tenaga berpanjangan.


2. MEYINGKIRKAN LEBIHAN SISA BUANGAN.

Walaupon kita sering membuang tapi pastikah kita ianya dibuang habis? Kebanyakkan program detox dicipta untuk merangsang badan menbyahtoksin secara sendiri, membantu hati, buah pinggang serta kolon untuk melakukan proses ini.

Membersihkan kolon adalah bahagian penting bagi proses detox kerana toksin ini perlu dikeluakan daripada tubuh badan.


3. MENURUNKAN BERAT BADAN

Berat badan dapat dikurangkan jika mengamalkan diet detox dengan betul. Ia akan mengurangkan berat dalam jangka masa yang cepat.




4. SISTEM IMUN YANG KUAT.

Detox memberi peluang pada organ dalam badan kita berfungsi dengan baik. Secara tidak langsung ia akan membantu untuk memberikan imun badan "boost" pada badan. Ini membolehkan badan menyerap nutrisi dengan lebih baik termasuklah Vitamin C.

Kebanyakkan herba yang diambil semasa berdetox akan membantu sisem limpa dan ini memainkan peranan yang pening pada tubuh badan.


5. KULIT MAKIN CANTIK

Kulit adalah organ terbesar dalam badan. Jadi masuk akal jika dikatakan kulit akan mendapat manfaat daripada program detox ini. Satu cara untuk membantu program detox ialah bersauna untuk membantu badan mengelurkan peluh dan toksin yang berlebihan.


6. PERNAFASAN LEBIH BAGUS.

Ada teori mengatakan bahawa satu pemyumbang kepada mulut yang berbau adalah kolon. Apabila kita dapat membersihkan kolon dan membantu sisem pencernaan berfungsi dengan baik, kita akan mendapati pernafsan kita kembali ok.


7. BANTU BADAN LEBIH SIHAT.

Jika kita ada ketagihan terhadap gula, kafein, makanan bergoreng atau makanan yang rangup, program detox boleh membantu menghilangkan ketagihan itu.

Selalumya jika kita cuba untuk berhenti ketagihan terhadap makanan atau minuman seperti ini, kita akan berdepan dengan keputusan yang tidak membanggakan dan kembali kepada tabiat yang lama.

Jika kita membersihkan tubuh dan menggantikan makanan itu dengan pilihan yang lebih sihat, kita mampu mengawal diri kita dan kemungkinan untuk lebih memilih habit yang baik untuk jangka masa panjang.


8. FIKIRAN YANG LEBIH TENANG

Penggunaan meditasi selalunya dicadangkan sebagai cara untuk kembali berhubung dengan badan semasa proses pembuangan dan pembersihan toksin.

Pengikut detox selalu mengaku bahawa mereka akan hilang perasaan keliru dan mampu untuk lebih berfikiran positif semasa berdetox daripada tidak mengikuti program detox.


9. RAMBUT LEBIH SIHAT.

Pada masa kita melihat rambut kita, ia susah dirasakan mati kerana semua kesuburan berlaku bermula dari fosikel rambut. Ia adalah sebab kenapa penting untuk badan berfungsi pada potensinya mengikut proses detokx yang kerap dan ada strategi. Apabila rambut kita boleh tumbuh tanpa dipengaruh oleh toksik dalaman, kita akan rasa perbezaannya


10.  RASA DIRI LEBIH RINGAN

Antara kelebihan detoks yang dilaporkan ialah perasaan diri lebih ringan. Antara sebab kenapa ini terjadi iaitu jika kita mengikuti proses pembesihan kolon sebagai salah satu proses detoks.

Apanila kita berhenti daripada makan makanan yang memberatkan badan, dan menggantikan dengan makan yang lebih organik seperti buah-buahan dan sayur-sayuran, perasanlah diri anda akan merasa lebih ringan lagi.


11. ANTI PENUAAN.

Toksin yang senyiasa berlaku yang terpaksa badan hadapi adalah antarafaktor penyumbang kepada proses penuaan. Jika menurunkan berat jumlah kerosakan radikal bebas kepada tubuh, kita akan melihat perubahan bukan saja dalam jangka masa pendek, tapi manfaat untuk jangka masa yang panjang dengan penambahan kesihatan.

Apabila kita sudah selesai menjalani program detoks, ia penting skali untuk tidak kembali kepada cara hidup lama yang dipenuhi dengan toksin.


12. PENINGKATAN RASA KESELESAAN HIDUP.

Apabila kita berdetoks, kita akan rasa lebih bagus, dan apabila kita rasa lebih bagus, perkara yang pelik akan berlaku. Detoks selalunya digunakan secara strategik untuk menurunkan berat badan atau melakukan rancangan diet yang baru tetapi tiada sebab yang lebih bagus selain untuk merasa lebih bagus.


Baca kebaikkan detox ni rasa teruja kan.. so apa tunggu lagi.
Nak kurus kan??

START YOUR DETOX NOW!!

TESTIMONI DETOX SHAKLEE







No comments:

Post a Comment