Friday, March 9, 2018

13 Khasiat Dan Kebaikan Alfalfa Shaklee Dalam Kesihatan Manusia

*13 Khasiat Dan Kebaikan Alfalfa Shaklee Dalam Kesihatan Manusia*



Alfalfa Shaklee adalah tumbuhan herba yang banyak digunakan dalam meningkatkan kesihatan manusia.Tumbuhan ini kaya dengan mineral dan vitamin penting seperti B,C,E,Kalsium,Fosforus,Fiber untuk kegunaan badan kita.

Medicago Stavia ini di tanam tanpa bahan kimia dan akarnya boleh mencecah 20 meter kaki.Ini membolehkan Alfalfa menyerap mineral dan zat yang ada di dalam tanah.Jadi tidak hairanlah mengapa tumbuhan herba ini dipanggil raja tumbuhan kerana mempunyai khasiat yang tinggi.

Masyarakat dahulu menggunakan alfalfa bagi melegakan ulser,sendi,urin dan membantu membanyakkan susu badan.Hasil penyelidikan telah menunjukkan khasiat yang ada pada tumbuhan Alfalfa ini.



Kebaikan Alfalfa Shaklee Dalam KesihatanMenyingkirkan toksin


๐Ÿ€Makanan yang tercemar boleh menyebabkan toksin wujud di dalam badan anda.Apatah lagi makanan yang mempunyai pewarna dan juga perasa tiruan.Toksin ini melekat pada saluran percernaan yang menyebabkan hati terpaksa bekerja keras untuk menyingkirkan toksin tersebut.

๐Ÿ€Toksin yang tidak disingkirkan akan menghalang serapan nutrisi dari makanan yang anda ambil.Patutlah jika selama ini produk kecantikan atau pelangsingan tidak berapa berkesan untuk diri anda.Untuk itu anda boleh mengambil Alfalfa Shaklee atau Herb Lax bagi membuang toksin tersebut.

*Keputihan*

๐Ÿ€Perubahan hormon menyebabkan keputihan terjadi kepada wanita yang mula datang haid atau mereka yang sudah berkahwin.Untuk itu,Wanita yang mengalami masalah keputihan terpaksa memakai pantyliner supaya dapat menyerap lendiran dari bocor.

๐Ÿ€Perasaan selesa kerana seluar dalam basah atau berasa gatal-gatal boleh mengganggu aktiviti harian anda.Apatah lagi bagi pasangan yang sudah berkahwin dan sekiranya keputihan itu mempunyai bau yang tidak menyenangkan.

*Meningkatkan Hubungan Intim*

๐Ÿ€Adakah anda berasa dingin ketika bersama dengan pasangan anda.Atau merasakan miss v anda sudah longgar.Alfalfa membantu dalam merapatkan Miss V dan juga meningkatkan hubungan intim anda.

*Menopause dan PMS*

๐Ÿ€Semasa peringkat awal menopause,hormone ekstrogen akan turun dan naik secara tidak teratur.Perubahan ini boleh menyebabkan rasa sakit dan tidak selesa.Alfalfa membantu dalam menyeimbangkan paras ekstrogen dalam badan anda.

*Penggalak Susu Badan*
(Milkbooster)

๐Ÿ€Susu badan yang kurang menyebabkan anda terpaksa bergantung kepada susu formula bagi menggantikan susu ibu.Sudah pasti anda mahukan memberikan susu badan kepada bayi sekurang-kurangnya 2 tahun.

Untuk itu,anda boleh mengambil Alfalfa termasuk dalam kategori galactagogue yakni tumbuhan herba yang dapat meningkatkan pengeluaran susu badan.

*Menurunkan paras kolestrol*

๐Ÿ€Sekiranya kolestrol buruk (LDL) lebih tinggi berbanding kolestrol baik (HDL),anda boleh berisiko mendapat penyakit jantung.Ini kerana saluran darah menjadi sempit kerana kolestrol buruk telah melekat pada dinding arteri.Dan akhirnya jantung anda tidak dapat berfungsi dengan baik kerana kekurangan oksigen dan bekalan darah yang tidak sampai kerana saluran darah tersumbat.

*Kesihatan Tulang*

Kalsium dan Fosforus penting dalam pembinaan tulang yang sihat dan kuat.Nutrisi ini juga dapat mengelakkan berlakunya Osteoporosis atau kerapuhan tulang.

*Masalah Bau Badan Dan Mulut*

๐Ÿ€Bau yang keluar dari mulut dan badan pasti menyebabkan anda berasa tidak selesa ketika berada dengan orang ramai.Apatah lagi sekiranya anda cepat berpeluh.Puncanya adalah sistem percernaan yang tidak dapat menyingkirkan toksin di dalam badan.

*Sembelit*

๐Ÿ€Masalah percernaan juga boleh menjadikan perut anda memulas disebabkan kesukaran untuk membuang air besar.Akibat masalah penghadaman ini,sembelit dan kesakitan ketika membuang air besar akan terjadi.Dietary fiber dalam Alfalfa melancarkan pergerakan najis dalam usus.

*Sugar Control Untuk Diabetes*

๐Ÿ€Fiber membantu dalam memperlahankan penyerapan gula.Dengan mengawal kandungan gula dalam darah,dapat mengurangkan risiko untuk mendapat diabetes.

*Gout Dan Sendi*

๐Ÿ€Alfalfa membantu dalam mengurangkan paras asid uric di dalam badan.Selain itu,Alfalfa juga mempunyai ciri anti radang dan anti oksidan yang memberikan kelegaan kepada pesakit Arthritis dan juga gout.

*Resdung*

๐Ÿ€Alfalfa membantu dalam mengurangkan tahap keradangan bagi mereka yang mempunyai resdung.

*Kesuburan*

๐Ÿ€Alfalfa membantu meningkatkan kesuburan bagi pasangan yang hendak mempunyai cahaya mata.Selain itu,pengambilan GLA Complex juga membantu dalam menyeimbangkan hormone supaya peluang untuk anda mengandung lebih tinggi.


Siapa Yang *Tidak* Disarankan Mengambil Alfalfa Shaklee

*SLE*

Asid Amino yang di kenali L Canavanine boleh menyebabkan keradangan dan merangsang sistem imun bagi mereka yang mempunyai SLE.Atas sebab itu,kami tidak menggalakan mereka untuk mengambilnya.

*Ubatan Pencair Darah*

Warfarin sering digunakan bagi mereka yang mempunyai masalah jantung.Ubat pencari darah ini menghalang darah dari menjadi beku yang akan menyebabkan saluran darah tersumbat.

Alfalfa Complex kaya dengan Vitamin K yang membantu dalam blood clot (Pembekuan darah).Ini dapat mengurangkan kehilangan darah sekiranya terjadi pendarahan akibat luka atau kemalangan.

*Pil Perancang Keluarga*

Wanita yang mengambil pil perancang tidak digalakkan untuk mengambil Alfalfa.Ini kerana Alfalfa akan meningkatkan tahap kesuburan anda.Jika tidak anda boleh menggunakan kondom semasa melakukan hubungan seksual.




TESTIMONI ALFALFA COMPLEX:






“DAPATKAN VITAMIN ANDA DENGAN SAYA SEKARANG”





DETAIL PEMBAYARAN:               
๐Ÿ™CIMB BANK: 7604457391               
 NORIZWANI BINTI YAHYA               
Pesanan akan diproses sebaik sahaja pengesahan pembayaran dibuat. Terima Kasih.               
               
Sila sertakan detail untuk penghantaran:               
✒Nama Penuh:   

           
๐Ÿ“ฎAlamat yang Lengkap:               
๐Ÿ“ฑNo.Telefon:               
               
๐Ÿ“ฒCALL/WASSUP DETAIL PESANAN BERSERTA BUKTI PEMBAYARAN ANDA PADA SAYA:

               
๐Ÿ“ฒ๐Ÿ“ฒ๐Ÿ“ฒ019 44.88.980           



FOLLOW ME⤵


FB ⤵️          

: Norizwani Yahya


FB PAGE⤵️

: VitaminFawanies@fawanies

   

IG ⤵️

: NorizwaniYahya


BLOG⤵️

:www.VitaminFawanies.blogspot.com





No comments:

Post a Comment